TOPdesk-implementatie bij Capitar IT Group (2018)

Capitar IT Group en Real Open IT zijn twee IT-dienstverleners die samen zijn gegaan met als ambitie om een grotere rol te spelen op de IAM-markt. De nieuwe organisatiestructuur die daarbij om de hoek kwam kijken heeft ook geleid tot de keuze om een nieuwe tool aan te schaffen. Dat is TOPdesk geworden. Vanwege verschillende redenen kon de software echter nog niet in gebruik genomen worden.

Capitar zocht vooral iemand die hands-on ervaring had met het gebruik van TOPdesk in praktijk. De belangrijkste eis was om een generieke en schaalbare inrichting neer te zetten die geschikt is voor alle klanten. In een aantal sessies hebben we de belangrijkste ITIL-processen besproken en ingericht: incident, change en problem management. Voor de Selfserviceportal is gekozen voor een generiek en doeltreffend ontwerp, zonder poespas of een overdaad aan knopjes. Andere onderdelen van het implementatietraject was het verzorgen van instructies voor de behandelaars, en het opleveren van documentatie waarmee Capitar in de toekomst zelf de tool kan beheren.

Met behulp van Rogier is een tot stilstand gekomen TOPdesk implementatie in een paar weken weer omgedraaid tot een succesvolle implementatie. Zijn kennis, enthousiasme en inzicht in zowel de procesmaterie als het hulpmiddel TOPdesk hebben ons een heel stuk verder geholpen.

Zie deze en andere aanbevelingen op mijn Linkedin-profiel.