Herinrichting van TOPdesk bij College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (2019)

“Goede medicijnen, goed gebruikt” is de slogan van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, een rijksoverheidsinstelling. Het CBG gebruikt TOPdesk voor de IT-dienstverlening naar haar medewerkers. Door omstandigheden sloot de TOPdesk-inrichting niet aan bij de praktijk, en dit leidde tot problemen op allerlei verschillende niveaus.

De herinrichting van de TOPdesk van het CBG was een intensief traject dat een aantal maanden heeft gekost. Grote en uitdagende onderdelen waren het implementeren van Role Based Access Control, het herinrichten van de Selfserviceportal, het herschijven van alle emailtjes en mailflows, en het implementeren van een nieuw change-management-proces. Daarnaast hebben meer dan honderd kleinere wijzigingen allemaal verbeteringen gebracht in de TOPdesk-inrichting. Voor het CBG was vooral ook het maken van documentatie en kennisoverdracht naar de nieuwe TOPdesk-beheerders belangrijk. Zo blijft TOPdesk ook in de toekomst optimaal gebruikt en beheerd.

Rogier heeft in de opdracht bij het CBG bewezen een zeer professioneel werkende TOPdesk consultant te zijn. Zijn opdracht omvatte het verder uitwerken van de basisinrichting van TOPdesk. Zowel aan de hand van de beschreven processen als op basis van vragen en verzoeken uit de organisatie heeft hij gestructureerd talloze verbeteringen doorgevoerd. Rogier kan uitstekend zelfstandig een dergelijke klus uitvoeren met niet alleen oog voor het systeem, maar ook voor de gebruikers en voor het bijwerken van de documentatie.

Zie deze en andere aanbevelingen op mijn Linkedin-profiel.